life of alajza

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Alajza - 17 maj 2010 22:45

Inatt kunde jag inte alls sova bra så hoppas att det går bra denna natt,

vi har ju bytt fönster i mitt rum så jag har ju inga persienner , så har lite svårt att sova nu.


Imorgon börjar jag inte förens klockan kvart i ett, så det blir nog att träna på morgonen, sen drar man vidare till skolan.

Efter det så ska jag till sjukhuset för att besöka en vän, vill inte tänka tanken hur det kommer se ut. 


Snart ska jag lägga mig ner och sova, behöver verkligen det,

Av Alajza - 17 maj 2010 17:01

Nu har jag precis ätit och är spyfärdig på mat, mätt ^^,

Snart ska jag och mamma köra Dennis till stan för han ska

hämta sin motorcykel som har vart på lagning..


Jag har precis börjat läst en engelsk bok som heter,'' love story ''

berättar mer sen, för nu ska jag åka =) Pussss

Av Alajza - 17 maj 2010 12:54

Ur andras syn; Jag får jämt höra att jag är smal,fin,fina ögon, och dittan och dattan, visst blir jag glad över det, men när dom lägger till i slutet av meningen '' jag vill se ut som dig'' eller '' jag vill vara lika fin som dig'', Så är det jobbigt, för jag är en ärlig person och kankse för ärlig ibland , och när folk frågar mig vad dom tycker så kankse jag säger saker som sårar, men jag hatar att ljuga, varför inte säga sanningen från början, man kankse hjälper personen att förbättre sig.


Ur min syn; Alla männskor är lika fina fast på olika sätt, mitt kankse sitter på utsidan, men jag kankse inte är den person som folk uppfattar som.

Jag är sån dära person inte tar åt mig utav vad andra tycker och tänker om mig,

jag skakar av allt det onda/elaka, Men behåller det som är snällt och omtyckt.

Alla personer är olika, och alla är mindre bra på en sak och bättre på en annan.

Vissa folk tror att jag inte kan ha några problen för dom ser mitt liv som perfekt men då kan jag säga nu att ni har helt fel!. Jag är en människa precis som du, och jag känslor, men jag är bra på att inte ta åt mig. Ibland säger folk något som jag verkligen inte tycker om , och då säger jag tillbaka något som jag vet sårar dom och det är inte bra. Mitt liv är inte perfekt, Jag har mina brister jag med, precis som du.

Jag har bra och dåliga sidor, jag är bra en sak men mindre på en annan.


Alla personer är unika och har sin egen charm, Alla peroner kankse inte går ihop, men alla hittar en person som man vill vara med, Men det kan ta tid, veckor,månader eller år, varför ska man stressa till allt, varför inte njuta av livet som det är, ta dagen som den kommer. En vaker dag kankse den rätte står framför dig.


Jag lever i nu tid, och grubblar inte över vad som kommer hända om 10 år.

Det är ett stort problem som finns i våran värld, folk går runt och tänker på vad som kommer hända inom dom senaste tio åren, Varför kan man inte bra ta en paus och se över hur livet ser ut nu, och njuta av allt det fina man har nu, för i morgon kanke inget finns där. Man ska ta vara på tiden, och umgås och göra det man tycker är roligt, och inte hålla på att slösa tid på meninglösa saker som egentligen inte har något större problem , eller att haka sig upp sig på vad folk tycker om en?!, Det är ju deras problem, dom kanske är osäkra i sig själva eller är avensjuk pgr av något. Lev livet som det vorre din sista dag.


Nu ska jag springa iväg och kissa ahah, sen röka , och kolla om våran lärare har kommit nu, började egentilgen halv men han var inte där då , hörs sen PUSS  


ps, ta vara på dig, livet är värdefullt, haka inte upp dig på småsaker.

 

 

Har du synpunker? kommentera gära då, eller vill du att jag ska skriva om något speciellt, släng in en kommentar då =)

Av Alajza - 17 maj 2010 12:49

 

  Jag vet en hemlighet som ingen annan vet ^^, men den kommer fram inom ett år, tror/hoppas jag ^^, lovelovelove  

Presentation


Kontakt: alajza.blogg.se

Har en annan blogg - alajza.blogg.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Åka utomlands.
 Campa.
 Vara hemma.
 bara sola,festa & bada.
 Jobba.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

alajza


Ovido - Quiz & Flashcards