life of alajza

Alla inlägg under april 2010

Av Alajza - 23 april 2010 22:38

Hiss eller Diss!!

 

Min lover bad mig lyssna på den och

jag stod inte ut, men lovade han att

lyssna på hela...

Jag tycker inte den är bra.

 

Tycker du denna låt är bra?

 

Av Alajza - 23 april 2010 17:39

År 2007 förändrades mitt liv,  för 3år sen hände en hemsk sak mig och min kusin,

Jag har tänt 2 ljus efter händelsen, och vet vad ett litet stearinljus kan göra.

Detta skrevs 2 dagar efter händelsen, Minnerna sitter skarpt kvar.



Tors 19 jul 2007 19:04 (Uppdaterad Mån 21 jan 2008 15:46)

Jag och min kusin hade precis kommit till vår sommarstuga i Dalarna, borlänge. Vi skulle sova i ett garage som var ombyggt till en gäststuga som låg en bit ifrån huset. På kvällen satt vi i varsin soffa i det såkallade "vardagsrummet" i "garaget"och spelade kort , pratade lite och hade några tända ljus.


 Efter en stund bestämde vi oss för att sova (vi skulle sova i vardagsrumet i varsin soffa) och jag somnade ganska snabbt. min kussin låg och vred och vände ett tag, hon hade ganska svårt att somna. Vid kl 2 lr 3 märkte min kussin att ett av ljusen släcktes och antog att det andra redan var släckt eftersom hon inte såg att det var tänt.


Strax därefter somnade hon.. På natten vaknade jag, kl 4, av att det brann på bordet framför oss, mitt täcke brann och även min fot. Denise ( kusinen) låg fortfarande och sov.


jag fick panik och sprang in i rummet brevid men insåg ganska snabbt att det bara fanns en utgång ut ur huset och den låg i samma rum som det brann. jag ställde mig och skrek rakt ut, och sen sprang tillbaka in i rummet där det brann och sedan ut.


Plötsligt vaknade Denise, av en slump, Densie såg dom stora lågorna  som 1meter ifrån henne på bordet som brann,men reagerade inte på att det brann. Det enda denise reagerade på var att jag sprang ut ur huset. hon reste på sig från soffan, sprang över soffan där jag sov ( som var den osmartaste, men ändå snabbaste, vägen ut, eftersom det var precis där det brann ) och sprang ut.


När Denise kom utanför ytterdörren stod jag där, chockad och panikslagen, denise fattade ingenting eftersom hon inte uppfattat att det brann. Denise frågade mig: Varför springer du? jag tittade på henne som om hon var helt dum i huvudet och skrek: DET BRINNER JU!! hon tittade in genom dörren och såg hur dom stora lågorna spred sig därinne. - Oh shit! Hämta magnus (Denise styvpappa som sov i det andra huset) skrek hon.


 jag sprang in i det andra huset och skrek: Det brinner! Det brinner! Magnus hoppade upp ifrån sängen och sprang ut ( i bara kalsonger ). Han sprang till det brinnande huset, sprang in och slet ut en fotölj och kom sen på att han skulle hämta trädgårdsslangen.


Fönstrena exploderade och det sprutade glas överallt. Min moster sprang också ut ( HELT NAKEN ) Magnus försökte länge att släcka elden och det gick ganska bra, ända tills elden spred sig till vinden och lågorna stäckte sig ut genom taket.


Plötsligt kom vi på att vi glömt att ringa brandkåren. denise tog sin mammas mobil (eftersom hennes låg inne i elden) och slog 112 Det första hon sa när en kvinna svarade var: Det brinner!! Hon frågade var och Denise berättade adressen, men hon förstod inte vart stället låg.


 Hon var hysterisk och skrek jätte mycket i telefonen, hon bad henne att lugna ner sig men det gick inte så tillslut gav jag telefonen till Magnus pappa, Stig och han förklarade vart det låg men hon fattade fortfarande inte.


 Tillsist när min moster förklarade i telefonen vart stället låg förstod hon. Det tog drygt 15minuter innan brandkåren kom.. Dom försökte att släcka branden genom att spruta skum och vatten genom dörren och fönstren men det gick inte att släcka elden uppe på vinden så dom fick klättra upp på taket och bända upp taket för att nå elden.


 Tillslut var elden släckt, men allt var förstört. Alla mina och denise's kläder var uppbrända, våra mobiler, smycken, min Ipod och hennse mp3. Allt var borta och sönderbränt. Alla tre TV-apparater, alla soffor, sängen, bord, dvd-spelare och allting.. det fanns INGENTINGT kvar. Denise finaste guldring med en diamant som hon fick av sin pojkvän( som hon då var tillsammans med ) var spårlöst försvunnen, hon antar att den smälte.. =(


 Allt vi har nu är ett par jeans, 4par trosor, 1 bh, ett linne, några strumpor och ett par tennis-skor.. det köpte vi senare på dagen, och det är det enda jag har nu.. Jag skiter faktiskt i alla kläder, mobilen och sånt shit (självklart önskar jag att jag hade det kvar) men det viktigaste är att jag och Denise fortfarande lever och inte fick några allvarliga skador.


Hade vi varit kvar därinne i 3minuter till hade vi inte levt just nu.. Och tänk om Denise inte hade vaknat?!?! Det var ju bara en slump av att hon vaknade just nu.. Röken hade tagit död på henne om hon inte vaknat... Alla undrar säkert varför jag inte veckte min kussin , Jag fick panik och man tänker inte så himla mycket , jag vart svimmfärdig. och jag kunde inte gå eller nått. Jag älskar Denise  mer än allt, och skulle aldrig kunna förlåta mig själv om det värsta hade hänt., Fick en bränn skada på min fot , men det kan jag leva med,

   

Detta är då våra saker som ligger utspritt över allt, fanns massa saker på baksidan dom hade kastat ut.

Av Alajza - 23 april 2010 07:49

   

Älskar övergången till det mörka!  

Av Alajza - 22 april 2010 18:33

ojoj här har vi en gammal bild på när jag gick i 9:n tror att det var.

endast girls i bilden, hade boys med men dom fick inte vara med   

Jätte gamal bild men sommarkänsla får man (:


Ne nu ska jag gå och göra någon nytta i hemmet . haha typ som glo tv då eller?!

Nej inte nu , ska faktiskt börja små städa lite för i morgon fyller min styvfar år och min lilla syster fyllde typ förra veckan, så på Lördag får vi besök,  kan ju inte vara stökigt då , typiskt mig städar hela tiden, hatar när det är skitigt och dammit,städar en gång i veckan, då menare jag verkligen städa! so alajza-style. ska inte finnas en damfläck när jag är klar, fattar inte hur folk kan leva med ett skitit hem liksom :s såååå äckligt :/


  

Av Alajza - 22 april 2010 12:15

Just nu sitter jag och spelar mitt favorit spel på miniclip.   http://www.miniclip.com/games/bloxorz/en/

usch min morgon var inte den bästa! Vaknade 13 minuter över 7 och då gick min buss jag var tvungen att åka med in till skolan för nationella provet började klockan åtta, fick ta bussen som gick 07.42  från hovsta, så jag var i skolan till halv nio, men jag fick göra provet ändå, men usch vad svårt det var :/  Men hoppas jag klarar dom två andra delproven som jag gjorde tididgare.


  

Av Alajza - 21 april 2010 22:29

Oj vad många det var som googlade mitt namn under en månad!  

Elisabeth är mitt andra namn.

  

Av Alajza - 21 april 2010 18:32

Texten påminner mig om en speciell person som jag har förlorat,

Saknar dig, & jag älskar dig föralltid <3

Du har fortfarade en stor betydelse i mitt liv & jag glömmer

aldrig den tiden med dig <3, Nu har det gått några månader

men jag byggs upp på nytt och blir starkare för varje dag.

Presentation


Kontakt: alajza.blogg.se

Har en annan blogg - alajza.blogg.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Åka utomlands.
 Campa.
 Vara hemma.
 bara sola,festa & bada.
 Jobba.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

alajza


Ovido - Quiz & Flashcards